Szkoła Podstawowa nr 1 im. Władysława Jagiełły w Tuszynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.sp1tuszyn.pl.

Data publikacji strony internetowej: 10.11.2010

Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 31.03.2025

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Deklarację sporządzono dnia: 20.12.2023

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 31.03.2025

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Treści lub funkcje niedostępne:

  • brak

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Na stronie internetowej można korzystać z 2-krotnego zwiększenie wielkości tekstu o 100% i 200% zgodnie z wytycznymi do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Ewa Piter adres e-mail: piter@sp1tuszyn.pl

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Postępowanie odwoławcze

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Piotrkowskiej. Wejście nie ma ograniczeń w postaci schodów. Wejście główne jest z poziomu terenu. Osobami oddelegowanymi do udzielenia informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Wejście główne dostosowane jest dla osób z niepełnosprawnościami. Od ulicy Tysiąclecia, przy hali sportowej znajduje się wyjście ewakuacyjne, które jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie korytarzy

Budynek jest trzykondygnacyjny. Składa się z parteru, pierwszego i drugiego piętra. Na parterze kolor ścian jest kontrastowy w stosunku do posadzki. Reszta kondygnacji nie spełnia wymogów w tym zakresie. Posadzki są równe, antypoślizgowe oraz lekko błyszczące. Korytarze oświetlone są światłem sztucznym oraz na końcach również światłem dziennym. Może występować efekt olśnienia. Zapewniona jest powierzchnia manewrowa oraz odpowiednia odległość przeszkód od klamki. Część drzwi do pomieszczeń ogólnodostępnych i drzwi na trasach ewakuacji nie wyróżnia się na tle otoczenia. Drzwi są łatwe w obsłudze. Kolor klamek nie posiada odpowiedniego kontrastu w stosunku do koloru drzwi. Uchwyty i klamki przy drzwiach pozwalają na obsługę przy użyciu jednej ręki, bez konieczności ruchu obrotowego nadgarstkiem oraz mocnego chwytania i ściskania.

Dostosowanie schodów

Schody są pełne, bez wystających nosków, zwisów i podcięć. Powierzchnia stopni jest antypoślizgowa i matowa. Szerokość głównej klatki schodowej wynosi 113 cm. Dostępu do sal dydaktycznych dla osób z niepełnosprawnościami na pierwszym i drugim piętrze budynku został zapewniony dzięki windzie znajdującej się przy wejściu głównym do budynku szkoły od ulicy Piotrkowskiej. Dostosowany został ciąg komunikacyjny szkoły łączący skrzydło główne z lewym skrzydłem (dawnym budynkiem gimnazjum) na pierwszym i drugim piętrze poprzez montaż dwóch platform.

Dostosowanie wind

W budynku znajduje się jedna winda obok wejścia głównego szkoły od strony ulicy Piotrkowskiej. Winda jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami i umożliwia dostęp do sal dydaktycznych na pierwszym i drugim piętrze budynku.

Dostępność pochylni

Budynek nie posiada pochylni.

Dostępność platform

W łączniku skrzydła głównego z lewym skrzydłem ciąg komunikacyjny jest dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami poprzez montaż dwóch platform na pierwszym i drugim piętrze.

Dostępność informacji głosowych

W budynku nie ma możliwości skorzystania z informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych

Budynek nie jest wyposażony w pętle indukcyjne.

Dostosowanie parkingów

Parking znajduje się obok budynku głównego szkoły (skrzyżowanie ulic Piotrkowskiej i Tysiąclecia). Znajdują się tam dwa wyznaczenie i oznakowanie miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystentem.

Dostępność tłumacza języka migowego

W budynku szkoły nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.