Z radością informujemy o wyjątkowych sukcesach, które nasza szkoła odniosła dzięki współpracy z instytucjami ze Stanów Zjednoczonych i Kanady. Realizacja tych projektów wzbogaca edukację naszych uczniów i podkreśla znaczenie dialogu międzykulturowego, jednocześnie rozwijając ich znajomość języka angielskiego.
W wyniku działań podjętych we współpracy z amerykańską organizacją Friends of Jewish Heritage in Poland oraz Fundacją Pani Agaty Kłos „Atelier of Skills”, udało się przeprowadzić znaczące prace poprawiające stan cmentarza żydowskiego w Tuszynie. Wyłożono ponad siedem ton specjalnych kamyków korowych oraz zbudowano schody, co uczyniło miejsce bardziej zadbanym i bezpiecznym. Nasze działania zostały docenione przez Rabina Dawida Szychowskiego, Dana Orena i Ellen Mains, a efekty prac opisano na stronie internetowej Friends of Jewish Heritage in Poland. Link do artykułu: jewishheritagepoland.org/tuszyn.
Drugim obszarem naszej działalności jest nawiązanie współpracy ze szkołą podstawową Manor Park School w Ottawie, Kanada. Dzięki tej inicjatywie nasi uczniowie mają możliwość doskonalenia języka angielskiego poprzez korespondencję z rówieśnikami z Kanady. Projekt ten nie tylko rozwija ich umiejętności językowe, ale także otwiera ich na poznanie kultury kanadyjskiej. Nauczycielem wspierającym w szkole partnerskiej jest wychowawczyni klasy szóstej, Jessica Southerland. Strona szkoły partnerskiej: manorparkps.ocdsb.ca.
Nasze działania rozwijające wrażliwość kulturową i umiejętności językowe będą kontynuowane poprzez udział w międzynarodowym konkursie organizowanym przez Uniwersytet Chapmana w Stanach Zjednoczonych. Jesteśmy dumni z zaangażowania naszych uczniów w te projekty, które łączą naukę języka angielskiego z wartościami dialogu międzykulturowego.
Te wyjątkowe inicjatywy nie tylko kształcą, ale również budują poczucie dumy z przynależności do społeczności naszej szkoły. Serdecznie dziękujemy wszystkim partnerom oraz rodzicom za wspieranie działań, które rozwijają edukację naszych uczniów na poziomie międzynarodowym.